1- به موقع در محل كار حضور يافته و در ارتباط با همكاران و ارباب رجوع وقت شناسي رعايت گردد.
2- نسبت به همكاران و مراجعان با خوش رويي و متانت رفتار شود.
3- راهنمايي و اطلاعات لازم بطور كامل در اختيار مراجعان قرار گيرد و از سرگرداني آنها جلوگيري شود.
4- فضاي مراودات بگونه اي باشد كه مراجعان به مسئولان و كاركنان اطمينان كامل داشته باشند.
5- ارائه خدمات به ارباب رجوع با رعايت عدالت و انصاف و بدون تبعيض (قومي ،جنسي،خويشاوندي ،مذهبي و...)صورت گيرد.
6- به صحبت ها و خواسته هاي مراجعان به دقت گوش داده شود و در پاسخگويي و ارائه خدمات به آنها حداكثر تلاش صورت گيرد.
7- اطلاعات لازم جهت انجام خدمات بهينه و تسريع در اجراي امور به نحو مطلوب به همكاران ارائه گردد.
8- انجام وظايف به صورت موثروكارآمدهمراه با سرعت ومنطبق با قوانين و مقررات سازماني صورت گيرد.
9- از مظاهر فساد اداري نظير توصيه ،سفارش و اخذ هرگونه هديه و وجه نقد خودداري شود.
10- در صورت مشاهده هرگونه سوء استفاده از شغل و موقعيت شغلي و دريافت هديه يا وجه نقد ،موضوع به مسئولين ذيربط اطلاع داده شود.
11- فعاليت ،زمان گذاري شود و بر اساس زمان پيش بيني شده انجام گيرد.
12- فعاليت ها بر اساس روش مستند و مشخص انجام شود نه براساس سليقه كاركنان يا مديران
13- از شايعه سازي ، تهمت ، غيبت ،خبر چيني و هر اقدامي كه صميميت واعتماد كاركنان را تضعيف مي كند پرهيز شود.
14- رازدار و از افشاء اسناد محرمانه خودداري كند.
15- از پوشش مناسب با عرف و فرهنگ جامعه استفاده شود.
16- از استعمال دخانيات به ويژه در محيط كار پرهيز شود.
17- تجهيزات و اشياء به صورت دقيق و منظم استقرار يابند.به نحوي كه در زمان مورد نظر به راحتي در دسترس باشد.
18- حسب مورد از وسايل ايمني استفاده گردد.
19- از اسراف و مصرف بيهوده امكانات و اموال سازمان جلوگيري شود.
20- سعي شود بين زندگي شغلي و خانوادگي توازن و اعتدال برقرار شود.
21- از اختيارات و قدرت سازماني استفاده صحيح صورت گيرد.
22- اهداف سازمان به طور صحيح درك شود و اهداف فردي باآن همسويي داشته باشد.
23- نسبت به حرفه و سازمان متبوع خود احساس مسئوليت داشته باشد.
24- قوانين و مقررات سازمان بطور دقيق رعايت شود .
25- از تسليم مدارك و اسناد به اشخاصي كه حق دريافت آن را ندارند خودداري شود. |